Hogy az adatokból üzlet szülessen

Év végi "boltjárás" és időjárás

2016. december 14. 18:37 - Dr. Pach Ferenc Péter

Az év végi hajtás mellett, az ünnepi készülődéssel járó bevásárlás is jelentős "logisztikai" fejtörést okoz sokunk számára.

 

Bizony sok tényezőt kell figyelembe vennünk, amikor eldöntjük, hogy mit hol és mikor vásároljunk, egyedül, vagy éppen a párunkkal közösen bonyolítsuk-e le a vásárlást, egy alkalommal tömbösítve, vagy pár alkalomra elosztva intézzük azt?

 

Ráadásul még a napokban elég cudar időjárási körülményekre is fel kell készülnünk: eső, szél, hóesés, ónos eső, hol ez, hol az, hol itt, hol ott.

 

idokep.png

 

 

Választhatjuk persze az online vásárlást is, ahogy teszik ezt egyre többen, évről évre, egyre nagyobb termékkörben, de még mindig van olyan, amit személyesen akarunk megvenni (valakinek a vásárlási élmény számít, valaki pedig a biztos ami biztos alapon teszi ezt: ki tudja időben megjönne-e a csomag...).

 

Nem megnyugtatásképpen, de a másik oldal, a kereskedők is elég jelentős mértékben ki vannak téve az időjárásnak. Becslések szerint az éves forgalmuk akár 3-5%-át is befolyásolja az időjárás (amely akár így azt is eldöntheti, hogy nyereséges, vagy veszteséges lesz egy időszak). Vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mikor, mit és hogyan rendelnek, raktároznak, készleteznek, s már az sem, hogyan is és milyen időzítéssel hirdetnek a potenciális vásárlóik számára.

 

Akadnak kereskedő cégek akik már megvizsgálják, hogy egy a szokásosnál hidegebb, vagy éppen melegebb pár napos időszak milyen módon függhet össze az értékesítési teljesítményükkel de vannak átfogóbb kutatási eredmények is a témában. És nem meglepő módon az időjárás kihat még az online értékesítésre is: napos időben ugyanis csökkenő értékesítés a jellemző.

 

De vannak már olyan szolgáltatók is, akik egy-egy szektorra, vagy régióra vonatkozóan időjárás előrejelzéseket értékesítenek a kereskedők számára, vagy akár automatizált figyelmeztetést is tudnak nyújtani a nem várt, extrém változásokra.

 

Hiszen ahogyan a korábbi bejegyzésekben is láthattuk már, az időjárás adatoknak nagy értéke van...ahogy az időnek, az időnknek is.

 

Éppen ezért nem csak kellemes, hanem eredményes időtöltést, "boltjárást" is kívánok az ünnepi készülődéshez, legyen akármilyen az időjárás!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tritoo.blog.hu/api/trackback/id/tr7012048195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Pach Ferenc Péter 2016.12.21. 16:45:17

Egy mai cikk szerint az index.hu-n: "A cég szerint a torlódás oka az is, hogy sokáig volt jó idő idén, és későn jöttek a fagyok. A hideg beálltával kezdenek el ugyanis rendelni inkább a vásárlók, és most később kapott észbe mindenki." Nocsak, nocsak, az időjárás jelentős hatása az online vásárlásra...
süti beállítások módosítása